warm welkom - Reisverslag uit Pankshin, Nigeria van Irma Fortuin - WaarBenJij.nu warm welkom - Reisverslag uit Pankshin, Nigeria van Irma Fortuin - WaarBenJij.nu

warm welkom

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

28 Juni 2006 | Nigeria, Pankshin

En ja, dan ben ik weer terug in Nigeria. En hoe! Op het vliegveld stonden 16 mensen me op te wachten: mrs Yakse, haar zus, een aantal dochters( met vriendinnen) en nichtjes, zonen en neefjes, mijn schoonmaakster en de chauffeur. En natuurlijk past dit alles prima in een klein busje te samen met mij en mijn koffer!
De volgende dag op ons gemak terug naar Pankshin en dat betekent echt rustig aan en pas om half 9 's avonds aankomen. Wel hebben we dan de boodschappen onderweg gedaan en een uur of 2 moeten wachten op een busje dat gerepareerd werd.

Inmiddels ben ik weer hard (ja geloof het of niet) aan de slag gegaan. De studenten zijn helemaal blij dat ik er weer ben. Ik weet niet zeker of dat echt om mij is of om het geld dat ik ze nog moet uitbetalen maar ik ben weer zeer welkom.
Ook heb ik al vaak gehoord wat ik meegebracht heb voor ze. Niet alleen van studenten maar van iedereen in mijn omgeving. Voor NL begrippen erg onbeleefd maar voor hier heel gewoon. Ik ben dan toch wel erg NLs want ik vind het niet leuk als ze dat doen. De 15 kg die ik aan cadeautjes meegenomen heb is al erg geslonken en er was zeker niet voor iedereen iets.

Ik heb het in NL erg naar mijn zin gehad. Ik ben blij dat ik al mijn vrienden en familie weer gezien heb. En als het goed is ben ik weer genoeg opgeladen om tot eind maart vooruit te kunnen.

Natuurlijk werd me wel gelijk bij terugkeer gevraagd door een VSO'er of ik meega op vakantie in augustus. Eerst zei ik nee maar nu begin ik al te twijfelen. Augustus komt er al snel aan maar ja, een leuke vakantie in Mali en Burkino Faso!?
Je hoort het al, er is nog niets veranderd.

Na gode wa kowa da kowa (iedereen bedankt)

  • 28 Juni 2006 - 17:23

    Cathy:

    Leuk zo'n ontvangst toch? Vond het erg leuk om je weer gezien en gesproken te hebben. Het was weer als vanouds. Net of je niet was weggeweest. Ik hoop dat alles omtrent je mailbox is opgelost voor je wegging. Heb het nog niet geprobeerd. We moeten snel mailen. Dikke knuffel

  • 28 Juni 2006 - 18:41

    Henny:

    Fijn zo'n warm welkom dat moet een goed gevoel geven. Misschien niet zo beleefd maar ze krijgen ook vast niet zo vaak kadootjes als hier in NL. Heb je er nog geen genoeg van koffers pakken.
    Lieve groet Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irma

Ik werk in de Federal College of Education in Pankshin. In de college worden studenten opgeleid om leraar te worden. Ik werk in de PES department, dat is de afdeling voor basis onderwijs. Pankshin ligt in plateau State, Nigeria en is een klein stadje. Het ligt op de plateau waar de staat naar vernoemd is. Het maakt het klimaat hier erg aangenaam hoewel het ook heel warm kan zijn. Mijn taak is om de basis die hier gelegd is door vorige VSOers te verstevigen en evt nieuwe programma's te ontwikkelen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 126477

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2004 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: