koud en druk - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van Irma Fortuin - WaarBenJij.nu koud en druk - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van Irma Fortuin - WaarBenJij.nu

koud en druk

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

24 Mei 2006 | Nederland, Maassluis

Om mij te lokken naar NL was het de eerste week heerlijk weer. Om mij daarna weer helemaal in de mood te krijgen om terug te gaan is het nu steenkoud, wat verlang ik naar Nigeria. Om een beeld te geven:ik slaap met 2 dekbedden oftewel de "winterversie", draag een thermohemd en sokken en zat gisteren bij de kapper (ja mag wel weer eens na 2 jaar) met 2 truien aan. Die lui snapte er natuurlijk ook niets van.
Nu lijkt het alsof ik het niet naar mijn zin heb, da's niet waar. Ik geniet met volle teugen, ren van hot naar her en heb de meeste dingen van mijn verlanglijstje gedaan of geconsumeerd. Ik loop dus keurig op schema, ja op schema want je bent in NL of niet. Ik kan het zelf niet geloven maar mijn agenda zit hartstikke vol, wat niemand moet weerhouden om een afspraak te maken of liever nog, gewoon langs te komen als je niet bang bent om voor een gesloten deur te staan. Je schiet zo in je oude patronen en rent als een kip zonder kop rond. En ook dan ben ik blij dat ik eind juni naar Nigeria terug mag, wat is het leven daar toch veel minder gecompliceerd.

Maar tot die tijd geniet ik gewoon van al die typische NL dingen en soms erger ik me gewoon aan al die typische NL dingen.

  • 25 Mei 2006 - 07:21

    Carie:

    Ha die Irma,
    lees ik het goed? Eind juni pas weer terug naar Nigeria? Ik kom de 15e naar Nederland... Kunnen we elkaar wellicht bellen!
    Je verslag klinkt niet hoopgevend voor mij.... Ik kan gewoon niet geloven dat ik het zoooo koud zal krijgen...
    nog veel Hollandse pret!

  • 02 Juni 2006 - 08:45

    Nadine Van Leeuwen:

    Hoi,
    Het wordt warmer, zeggen ze.... Zie je gauw, hopelijk bij ons in de tuin!
    Groeten,

  • 04 Juni 2006 - 14:29

    Wyneke:

    Hoi Irma,
    Fijne Pinksterdagen toegewenst! Kon de kapper trouwens wat met "Afrikaans/Nigeriaans" haar (knipoog)? Zou je eigenlijk uiteindelijk wel weer in Nederland willen wónen, of weet je dat nog niet zo zeker?
    Lieve groeten van ons,
    Wyneke

  • 07 Juni 2006 - 12:21

    Kristel:

    Hoi Irma,
    Heb net via internet je weblog gevonden en las dat je momenteel in Nederland bent. Ik vertrek in september voor VSO naar Nigeria (Jos) en zou het leuk vinden je hier in Nederland alvast te ontmoeten. Zou je mij je emailadres en telefoonnummer kunnen mailen, dan neem ik contact met je op.
    Groetjes, Kristel
    kristelvaarties@hotmail.com

  • 16 Juni 2006 - 22:01

    Elly En Mart:

    Hallo Irma, We kregen van Kristel je telefoonnummer en proberen je nog te bellen voor vertrek. Wij gaan in oktober naar Kaduna. Hebben er erg veel zin in. Ik zag dat je al op onze lijst stond en heb dus al even naar je berichten gekeken. Leuk!! Tot sprekens, Mart en Elly
    elly@perspective3000.nl

  • 19 Juni 2006 - 10:12

    Ilja:

    Hoi Irma,
    nog een paar gezellige dagen in NL, met gelukkig iets warmer weer dan toen je bovenstaand bericht schreef. Goede reis alvast en succes met je project in Nigeria!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irma

Ik werk in de Federal College of Education in Pankshin. In de college worden studenten opgeleid om leraar te worden. Ik werk in de PES department, dat is de afdeling voor basis onderwijs. Pankshin ligt in plateau State, Nigeria en is een klein stadje. Het ligt op de plateau waar de staat naar vernoemd is. Het maakt het klimaat hier erg aangenaam hoewel het ook heel warm kan zijn. Mijn taak is om de basis die hier gelegd is door vorige VSOers te verstevigen en evt nieuwe programma's te ontwikkelen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 126469

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2004 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: