examens - Reisverslag uit Pankshin, Nigeria van Irma Fortuin - WaarBenJij.nu examens - Reisverslag uit Pankshin, Nigeria van Irma Fortuin - WaarBenJij.nu

examens

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

17 Januari 2007 | Nigeria, Pankshin

We zijn weer met de examens bezig. Het is absoluut niet één van mijn favoriete onderdelen omdat het nakijken er lastig is. In elke les heb ik een spel met de studenten gedaan en de laatste les hebben we in groepjes alle spelletjes nog een keer gespeeld. Dat in groepjes werken is niet zo eenvoudig want er waren wel 200 studenten maar het is gelukt. We hebben toen ook besproken hoe ze elk spelletje aan kunnen passen voor andere vakken en anderen klassen.

Het volgende stukje is de vraag die daar overgaat.

Choose four (4) games/activities out of the list given below. Describe the game/activity and explain how you will use it, using the information between the brackets. Use a maximum of two (2) pages to answer the question.

· Feeling materials (pre-primary, primary science)
· What’s in the box (primary 6, SOS)
· Domino (primary 4, maths)
· Memory (primary 3, English)
· Picture game (primary 5, English)
· Lotto (primary 2, primary science)
· Nail board with beads (primary 1, maths)

Je krijgt dan de meest uiteenlopende en helaas meestal verkeerde antwoorden. Sommigen gebruiken meer dan de aangegeven hoeveelheid bladzijden. Anderen beschrijven alle spelletjes. De volgende schrijft onleesbaar of schrijft alleen maar over in zijn eigen woorden wat ik al had opgeschreven. Er zijn er ook die klinkklare nonsens op schrijven. Lees het volgende stukje dat ik direct overtyp van een student:
“Memory – it is a primary school in Nigeria school in primary 2 and 3 pre-
primary them (pipuls) to come so you would distribute it for them ask they
Lotto- This is a primary 4 maths and primary 5 English between The brackets
use has brought in school”
Als iemand hier iets zinnigs uit kan halen, laat het me weten want ik snap er niets van en de student krijgt hier dus 0 punten voor.

En zo moet ik er dus ongeveer 300 nakijken. Ik kan er niet meer dan 20 achter elkaar nakijken omdat het erg deprimerend werkt. Ik hoop het deze week af te hebben en dan hoef ik alleen nog maar wat dingen af te ronden, in te pakken en als alles doorgaat over 3 weken op het vliegtuig te stappen naar Nederland.

Inna zo ( ik kom eraan)

  • 17 Januari 2007 - 19:30

    Carie:

    troost je irma, ik snap het ook niet....
    to t zeker ziens in nederland, wat snel al dat je gaat komen!we hebben nu geen winter, maar wie weet val jij daar dan midden in!
    groetjes carie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irma

Ik werk in de Federal College of Education in Pankshin. In de college worden studenten opgeleid om leraar te worden. Ik werk in de PES department, dat is de afdeling voor basis onderwijs. Pankshin ligt in plateau State, Nigeria en is een klein stadje. Het ligt op de plateau waar de staat naar vernoemd is. Het maakt het klimaat hier erg aangenaam hoewel het ook heel warm kan zijn. Mijn taak is om de basis die hier gelegd is door vorige VSOers te verstevigen en evt nieuwe programma's te ontwikkelen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 126277

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2004 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: